MySpace fenomenet

Funderar över MySpace-fenomenet.

Egentligen bara en vuxen (?), amerikansk version av lunarstorm, men med musik, videoklipp och bilder. Har hittills tyckt att det varit överskattat och bara väntat på att stormen ska dra förbi och att de vanliga hemsidorna, åter ska få tillbaka sin status.
Men det verkar trots allt som att bloggarna och MySpace-sidorna är här för att stanna. Eller i alla fall för ett tag. Det är ett lätt sätt för nya artister att få nya åhörare, även om man ska ta det där med musikarriär som en följd av en MySpacesida med en nypa salt. Visst finns det de som blivit signade, efter att ha "upptäckts" på MySpace, men dessa är få, jämfört med utbudet. Turen och talangen måste finnas, naturligtvis. Och jag måste erkänna att jag gillar konceptet. Jag gillar att kika runt på oupptäckta musikers sidor, lyssna på låtar om hjärta och smärta och förvånas över alla dessa poeter.

Det som skulle kunna fälla MySpace är mer reklam, en banner räcker. Det är skönt med gratissidor, där man slipper sitta länge för att vänta på att sidan ska ladda klart, bara för att mötas av blinkande banners.

Men jag dyker nog inte upp på MySpace. Jag håller mig här. Fast det är klart, man ska aldrig säga aldrig!

Så. Färdigfunderat.

---

Sinnesstämning: Hello Saferide, "Valentine's Day"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0