Lätt att vara efterklok

Jag skrev i förra inlägget - för inte alltför många timmar sen - att det vore en bra idé att stoppa ner ett paraply. Tänk om man kunde lyda sina egna goda råd. Då hade jag aldrig gått från busshållplatsen och svurit över himlen som plötsligt öppnade sig. Varade i si så där tio minuter. Det var den tiden jag hade kvar på min promenad från busshållplatsen, tills jag var innanför dörren. Men men, det luktade i alla fall sommarregn!!!

Jag vet att jag har något utav ett mobilberoende. Veckan i Rom utan luren, var tuff. Hur som helst. Jag kan alltid trösta mig med att det finns de som är värre. Morgan Pozgar skrev det kluriga ordet supercalifragilisticexpialidocious på femton sekunder. Jag tror nästan det tog längre tid för mig, när jag skrev det på tangentbordet. En reflektion som dock görs, är hennes ålder. Hon är tretton år. Hur gammal var hon då, när hon började använda mobiltelefon, om hon vid tretton års ålder har fått upp den farten?
Hur som helst är det alltid skönt att inte vara värst.

---

Sinnesstämning: Aretha Franklin, "Rescue Me"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0