Absolut INTE korrekt

På bussen denna dag, efter träningen, lutar jag mig tillbaka med min systers lånade musik, strömmande i lurarna. Det är roligt att få en blandning till det vanliga, som brukar snurra i min cd-spelare. Härligt att få nya texter att tänka till.

Min syster är ett stort fan av Pink, vilket gör att stora delar av låtarna på hennes iPod, kommer från just denna artist. Jag bestämmer mig för att ge det en chans. Självklart har jag mina förutfattade meningar om denna artist. (som jag faktiskt sett i en tveksam konsert) det är ju trots allt att gå mot strömmen, att efter ett tag lyssna på artister som framför allt tonåringar lyssna på. Men som sagt, jag ska ju ge det en chans och när jag kommer till låten Love Song, fastnar jag. Detta är vackert. Visst är låten enkelt uppbyggd, men den känns ändå äkta och hennes röst är skör och därför sätter sig låten.

Att resten av låtarna sedan handlar om korkade tjejer, sprit och olyckliga förhållande, så som vi hört det många gånger förut, är sant. Men faktum kvarstår - jag har lyssnat och tyckt om en låt av en tonårsartist.
Så oerhört inte korrekt.

Nu är det jobb.

---

Sinnesstämning: Pink, "Love Song"

Kommentarer
Postat av: hihihi

haha.. ganska så okorrekt min vän.. hahah.. slår dig en pling imorr efter jobbet.. runt 9 kanske. ÖB är öppet både lördag å söndag så vi kan ju hänga där helöa helgen vettja!!!!! VILKEN BRA IDE!!!!! Vi kan ju tälta där juuu!!!! hahahha obs.. jag e trött.. å matlådan tror jag blev kempebrao *tummen upp*.. hehe puss min bejb!

2007-04-16 @ 22:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0