28 timmars dygn

Skärtorsdagen igår och en ström av påskkärringar utanför jobbets fönster. Uppsminkade, uppspelta och lyckliga över allt godis, trippade de fram.

Vännen berättade för mig om hennes fyraåringen som ett fram emot att vara påskkärring under en längre tid, men när hon fått vattenfärg på kinderna och var redo att möta dagen på dagis, insåg hon att hon nog helst av allt ville måla med vattenfärg. Nej, blev svaret, vi måste till dagis nu. Tårar och icke längre existerande rosor på kinderna.
Det är inte alltid lätt...


Påsktiden innebär att många vänner kommer till stan, om så bara för några dagar. När jag skyndade mig till bilen igår, var "Oj, hej! Är du hemma? Va roligt", en vanligt förekommande kommentar.
Nu ska jag bara fixa 28 timmar om dygnet, så jag hinner träffa alla i lugn och ro också. Jag jobbar på det..

---

Sinnesstämning: Mauro Scocco och Lisa Nilsson, "Ett långsamt farväl"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0